Ny favoritbar!

Mitt paket från Sportkost.se kom idag o självklart sprang jag direkt o hämtar ut grejerna! Alltid lika kul när man hämtar ut o ska testa nya smaker på kosttillskott :-)

I paketet: Bars o Kasein från Nanox, glutamine, PWO o BCAA från Olimp! Gillar starkt Olimps produkter för de lyckas alltid att få sina kosttillskott att smaka så bra!

Jag älskar ju bars, skulle kunna leva på dessa godsaker! Nanox proteinbar heter Isolox o jag har innan testat raspberry, full pott i både smak, konsitens, innehåll o pris! Så självklart var jag tvungen att testa även Karamell smaken som finns – o den var ju lika god den också!  Kokos finns också att välja på men den väntar jag lite med att testa- måste ju ha något att se fram emot!

I en bar får du 16 gr protein, 18 gr kolhydrater o 5,2 gr fett, kaloriinnehållet ligger på 177.

Smakar mycket och fräscht, lämnar ingen lustig eftersmak som många bars kan göra.

20 kr för 45 gram- normalpris.  Konsistensen är ganska krämig som jag gillar o i raspberry så finns små små bitar av bär! Måste säga att det är en av topp 3 godaste barsen jag smakat – och jag har testat en hel del!!!

Klicka här så kommer du till sportkosts alla bars!

14 kommentarer för “Ny favoritbar!

  1. Tack lr din kommentar!
    Ja visst jag hade inte kunnat fortsätta. Fysiskt omöjligt då. Men även om jag inte gav upp utan tvingades avbryta pga något dom stod utanför min makt, så känns det ändå som att jag gav upp, ett misslyckande. Om du förstår.. :/

  2. Hej.
    Jag kör med kosttillskott från Proteinbutiken just nu. Pro 85, Whey complete (vilket jag ska sluta med, går ej att dricka, har det bara i gröten) och Krea-mass (som jag ska köra slut på.)
    Mina funderingar är att börja med Super Protein Complex, dock ha kvar pro 85 för den är så grymt god och sen EAA Amino Booster.
    Har fått tips om att det räcker med att BARA köra på protein och att gainers är onödigt att köpa om man inte vill gå upp i vikt. Bättre att tex ta en banan bara efter gym för att fylla på glykogenet.
    Det jag vill är att öka i styrka och volym, men det är segt med det. Har ökat lite men nu står det lite still igen. Plus att jag vill bränna av lite fett.

    Så min fråga till dig är: Vad anser du, kan jag köra på proteinbutikens kosttillskott eller ska jag tex prova Olimps för att lyckas eller nåt annat märke?! Och vilka produkter tycker du?

    Hoppas du har tid att svara, vore tacksam för all hjälp. Vill verkligen lyckas!
    Ha det bäst
    /Jessica

    • Hej Jessica! Ursäkta mitt sena svar…. :) Nu får du ha i baktanke at jag inte är någon expert på just kosttillskott men man har ju testat endel…
      Har funderat o jag tycker du ska göra såhär för att inte lägga på dig fett och samtidigt bygga muskler:
      Gainer tycker jag inte att du ska ta för den innehåller ofta mycket kalorier, då kan du lägga på dig oönskat fett.
      – Vill du fylla på glykogenet snabbt efter träning så funkar ju banan men ännu mer effektivt är ju
      vitargo (snabba kolhydrater) att inta direkt efter träning
      – En proteindrink med mycket vassle tar jag efter träning för de går också ut snabbt i kroppen, bra för återhämtningen. Ät också mat inom en timme efter passet!
      - super protein komplex låter som ett bra protein att ta efter träning och PRO 85 skulle jag nog välja att ta på kvällen (eller som mellanmål under dagen) så kroppen får lite proteiner under natten eftersom det är ett långsammare protein än super p. comlex.
      EAA tycker jag du ska fortsätta med för få i dig alla aminosyror, påverkar ju återhämtningen positivt och även uthålligheten på passet! Själv brukar jag ta EAA på morgonen och BCAA (som fins i EAA) innan träningen.
      – Ang märke på produkterna så harjag svårt att utläsa vilket märke som har bäst innehåll osv, så pass insatt är jag tyvärr inte… Men känner du att du inte får så mycket resultat av de du har haft ett tag så kanske det är dags att testa något nytt? :-)
      – Jag använder även fettförbrännare i perioder och en preworkout innan träningen för att få mer energi och öka uthålligheten!
      MEN Viktigast av allt är ju ändå vad du äter för mat och hur du tränar! För att bygga muskler behövs mycket mat med bra näringssammansättning. Dels för att du ska orka ta ut dig på passet och för att kroppen ska återhämta sig snabbt. Och självklart tuuuung styrketräning – man får ge muskelbyggandet tid! – Rom byggdes inte på en dag! :-)
      Hoppas svaret gjorde så att det klarnade lite!

      • Hej Tess.
        Tack för ett grymt bra svar :) Har kikat på vitargo men det innehåller aspartam =/
        Men vad äter du för fettförbrännare? Väldigt många innehåller synefrin vilket är säkert jättebra i förbrännande syfte men tyvärr inte så bra för kroppen. Så man vet ju inte vad man ska köpa för nåt.
        Ang pre-workout så funderar jag på Berzerk. Lite dyrare än tex Jack3d.

        Du skulle inte kunna göra ett inlägg eller ha det som flik med dina kosttillskott :)

        Tack ännu en gång för så himla bra svar!

        /Jessica

        • Bra ide det där med en flik för mina kosstillskott, är ju många som frågar!

          Jag skiftar fettförbrännare, just nu kör jag med Olimps thermo speed, tycker den funkar bra, piggnar o blir fokuserad! (fast den innehöll också synefrin såg jag nu.)
          Jag är inte så känslig mot ”tillsats” produkter som folk påstår inte är så bra för kroppen. Jag äter ju jättebra annars så lite aspartam är nog ingen fara! Och speciellt under diet, då vill jag ju inte ha i mig vanligt socker så då funkar sötningsmedel utmärkt! Vad jag har förstått så är aspartam inte farligt om man inte intar enorma mängder men alla livsmedel är väl farliga om man överdoserar! :-)

      • Kom på en till sak att fråga.. sry för spam :p
        Läste precis att EAA ska intas på tom mage. Så det kan man ju ta en hutt på morgonen, men det kan undra över är.. Jag brukar ju inta proteindrink efter gympass, dvs vassle. Men man ska alltså INTE ta EAA och vassle protein ihop? Utan bara EAA? Om det är så, behöver man ens nå vassle protein då? :)

        • Hahaha, ingen fara, såna spam uppskattas!;) Det är jättebra att ni frågar för då måste jag ”plugga på” produkterna o jag lär mig mycket under tiden!

          Du har helt rätt i ditt tänk ang om det är onödigt att ta både vassle o EAA efter träning, och det är det! Ta bara EAA och stick hem o ät en proteinrik måltid! EAA ger kroppen supersnabba proteiner att börja återhämta sig med och maten släpper ju till proteinet under nästkommande timmarna! Men vassle är ju fortfarande jättebra som mellanmål under dagen!

          • *skäms* :p
            men iaf… Jag antar att du vet vem Henrik Lindh är, han rek iaf BCAA ist för EAA. Han säger: ”PWO 20 min före. Under träning så dricker jag 1 liter vatten + en portion BCAA xplode, efter träning vanling proteindrink. På morgonen (före morgon cardio) på diet så kör jag en hutt amino pro”

            Asså, jag blir inte klok på detta. hahaha. :D Vissa säger EAA, o andra BCAA. Och jag menar, man är ju inte gjord av pengar så man har råd o köpa ALLT. =/ (/cry) hehe

          • Hahaha, ja det är en jungel det där! Men jag håller med honom, på morgonen innan förbränning så kan du ta aminosyror för att inte bryta ner muskler under passet. PWO innan gympasset tar jag också nästan alltid, mest för att få energi och BCAA för att minska muskelnedbrytning o öka uthålligheten både mentalt o fysiskt. Efter träning funkar det ju utmärkt att ta vanligt vassleprotein men tar man BCAA så går det ut fortare till musklerna, fast har du tagit BCAA under passet behövs det ju inte efteråt också!

            Om du ska välja EAA eller BCAA??? BCAA finns ju i EAA, om jag minns rätt så är BCAA 3 av de 8 aminosyror som finns i EAA. De är de aminosyrorna som är ”bäst” för musklerna och minskar nedbrytningen, så äter du bra kost så kan du ju fokusera på BCAA. Själv väljer jag BCAA framför EAA!
            Så Henriks upplägg håller jag helt med om!

            (Skillnaden på vassle eller BCAA efter träningen är att BCAA går direkt ut till musklerna, vassleproteinet måste spjälkas först o sen kommer det ut till musklerna. )
            Du får prova dig fram o se vad som passar dig! Sen finns det ju lite olika upplägg beroende på vilken diet man kör, jag käkar mer tillskott under diet än vad jag kör offseason exempelvis. Det finns nog lika många olika rekommendationer som det finns tränande människor! :)

  3. Hej!
    Har en fråga som du kanske kan hjälpa mig med. Jag tränar ganska mycket, ca 5-7 pass i veckan. Min blodsockerkurva är inte att leka med… Försöker äta var 3:e timme men det fungerar inte alltid t.ex. när man är ute på stan eller att jag bara missat/orkat planera in att ta med ett extra mål. Funderar på att alltid ha en proteinbar i väskan, vad tror du om de? eller är dom bara fyllda med socker (de kan ju bli 1-2 i veckan). Vet du något annan bra och lätt mat man kan ha med sig?

    Tack för hjälpen!
    /Ylva

    • Har funderat o funderat men det är skitsvårt med bra mellanmål att ha med i handväskan!
      1-2 bars i veckan e inga problem att äta om du tränar och inte dietar! Finns ju många som är riktigt onyttiga men välj nån med högt proteininnehåll!

      Annars är det en frukt o lite nötter. Eller om du har plats för en shaker med proteinpulver i o låna lite vatten på typ McDonalds för att blanda en proteindrink!

      Vet att fightline har 1 portion proteinpulver i små plastflaskor som man fyller med vatten. Smidigt som attan men de kostar ca 25 kr! Smakar riktigt sött o gott!

      Annars är det nog pressbyråns halvnyttiga alternativ… Typ smaksatt keso.
      Svårt det där!
      Kommer du på nåt annat bra så säg till, jag kan inte tänka på nåt annat som inte behöver kylväska! :-)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>